Monday, November 25, 2013

Che Na sakit..

waaa..niela perkara yang aku rasa semua orang cuba elakkan..tapi siapala kita untuk menidakkan kuasa Allah..orang kata bila sakit untuk hapuskan dosa dosa kecil..huhu amin...harap harapla dosa dosa kecil terhapus..

aku manusia yang jenis jarang demam..tapi kalau demam ko amek bercinta aku nak baik..pernah je aku batuk dekat sebulan..memula demam aku nak menjengah dia memanja je..tetiba jer bersin ..ok waktu bersin aku dah tahu tanda tanda awal nak demam..dah bersin kan..disertai dengan batuk..ok waktu nie aku dah boleh angkat bendera putih..dia nyer batuk sampe rasa nak terkencing..tu pun  ada kawan aku kata aku dh x grip..opsss...lucah sudah..batok aku blh berminggu minggu ok..

ok sekarang aku berehat kat umah dengan bercool fever..berasam jawa kat kepala..sebab aku rasa panas sangat..ubat asal makan mula aku yang terhuyung hayang..tak makan ubat pun aku terhuyung hayang..sapa nak jawab..


badan Che Na nie jenis badan sejuk..so kalau panas sikit aku dah tak selesa..choi macam la aku nie anak orang putih kan..harus la x..cuma mmg aku akan merengek2x mcm budak kecik..ngegada kan..

tapi time aku sihat..aku yang marah orang kalau x makan ubat..wakakak..nampak x terbalik kan dunia..
baru rasa nikmat sihat bila sakit..
 
renungan di petang isnin
 
  "Tidak ada sesuatu yang menimpa seorang muslim berupa kepenatan/kelelahan, sakit menahun, kegelisahan, kesedihan, penyakit, dan kesulitan, bahkan tertusuk duri, melainkan Allah pasti akan menghapuskan dosa-dosanya disebabkan penderitaannya itu."
  (H.R. Bukhari)
 
 

No comments:

Post a Comment