Wednesday, September 11, 2013

Perak VS Selangor

Aloha...bersiaran secara live dr felcra nasaruddin..huhu..nie ari last aku kat sk felcra nasaruddin..
apa Che Na wat kat sini???ayooo ag mau tanya..jaga exam UPSR k..jaga tau kali nie..g tandas..edar kertas..selalu aku akan pas kertas..pengawas akan edar..then aku akan briefing budak..
tapi skrg nan ado ( sob sob lap air mata )

Kalau tgk tajuk..mesti ingat lawan bola kan..tapi TIDAK sama sekali..Che Na nak cite beza perak n selangor mengikut sub sub topik yang akan Che Na sendiri asingkan..kenapa aku nak citer pasal Perak nie??SEBAB nya aku dah PINDAH ke perak ..Perak No 1..ko ada??xde kan so jeles cecepat..

  • Suasana
Kl is fun,enjoy penuh ngan keindahan bangunan yang tinggi2, lampu yang lip lap lip lap..Bangga siut g KLCC amek gambar memalam..cantik pun ada..bangga ooo..tetiba berdiri tegak nyanyi lagu Selangor boleh??mampus x layan...
Perak is ketenangan where umah Che Na mengadap tasik u alls..tasik ok..jgn jeles..sedangkan lombong je wakakak..takde bangunan tinggi2x..ada gak lampu..tapi jangan la ko bayangkan mcm ICT Shah Alam ok..ada gak la pokok 2x yang berlampu..ada dlm 20 batang kot aku ingat huhu..ada la dari xde kan...

  • Jarak Perjalanan
Dulu dari sek nak ke rumah ada la 5 km..jadi kuar umah kul 7 pun..sempat sampe kul 7.15 am siap jem ok..siap semua la..pakej ..jem..traffic light..que nak kuar pak guard kat condo aku..so leh la main lari2x kalau ada emergency

Sekarang, sek ke rumah aku adalah dalam 25km-30km..pegi ok..balik campur..adalah dlm 50-60km..hah..tp aku tetap kuar umah kul 7..alasan sebab gelap..macam la keter ko xde lampu kan huhu..sebenarnya dah terbiasa kot..so takes time nak change kan..alasan lagi..

  • Kewangan
Kl- ko cakap je apa yang aku x wat..jual vitagen kat sekolah, NSTP,,semua aku wat..tak campur tuisen kat sekolah waktu malam..x ckp kat sekolah aku wat kat umah orang ..ko nampak x tamak haloba nye aku..pastu ada plak orang bagi bonus bila time raya..i lap u la hasri huhu

Perak - Nan ado ..Che Na tak nampak ag apa yang Che Na leh buat selain dari menternak lemak bak kata Hateem..Hateem nie selalu call time aku membuta..
Hateem : Hang menternak ke ina?
Ina  : Biasalah nak ternak apa ag??ternak lemak sude..

  • Kekawan
Kl- memang ramai la member @ kaki aku..jangan risau..campak la aku kat celah bedah mana kat kl.. mekanik aku kawan..pak cik popiah aku kawan..cendol tepi jalan aku kawan..semua aku kawan la..tolak antu..jin tanah..pontianak dan sewaktu dengannya

Perak-kawan aku just kawan sekolah..sob sob lap air mata..tp kekawan nie la yang tolong aku waktu myvito aku wat hal kat tengah jalan..nak kena babab ni...

CONCLUSIONNYA :
Che Na kena belajar duduk kat perak sebab Perak tempat ku berpijak cari rejeki tok gemukkan aku..dan KL tetap di hati..( slogan baru )

Chiow ..Last Paper Last Paper ( ala ala Johan )

No comments:

Post a Comment